Ruotsin mainoslegenda, mainostoimisto Kingin perustaja Sunit Mehrotran kertoo Kauppalehdessä (5.5.2014), että ”Me olemme todella valikoivia asiakkaiden suhteen. Emme ota sellaisia, jotka ovat valmiit sitoutumaan meihin vain vuodeksi.” Ensi lukemalla lausunto tuntuu omahyväiseltä ja ylimieliseltä mainosgurun heitolta. Tarkemmin ajatellen siinä on kuitenkin vinha perä. Pitkä asiakassuhde mahdollistaa sen, että voi tehdä enemmän töitä vähemmällä väellä nopeammin. Silloin säästyy ennen kaikkea asiakkaan rahoja.
Markkinointiviestinnän kentässä perinteisten mainostoimistojen määrä on romahtanut. Tilalle on tullut kymmeniä erilaisia palveluntarjoajia. Mahdollisuuksien valtava kirjo on tehnyt asiakkaista kokeilunhaluisempia, ja yksittäisiä projekteja shoppaillaan sieltä täältä. Tämä johtaa helposti siihen, että viestinnän punainen lanka häviää kokonaan. Ja mitä enemmän yrityksestä tuleva viesti hajoaa, sitä enemmän se syö kustannustehokkuutta.
Samaisessa Kauppalehdessä (5.5.2014) Valion johtaja Rauno
Hiltunen toteaa, että ”Toimistojen jatkuva vaihtaminen ei ole järkevää eikä
edes mahdollista. Se on raskas prosessi. Uskon pitkäaikaiseen, strategiseen
partneruuteen, jossa työn laatu ratkaisee. Jos saamme toimivaa mainontaa,
olemme valmiita maksamaan siitä.”
Meillä Telegraafissa on pitkiä asiakassuhteita. Se antaa
meille mahdollisuuden perehtyä asiakkaittemme bisnekseen perusteellisesti. Se
johtaa siihen, että säästämme asiakkaittemme aikaa, rahaa ja vaivaa. Pitkän
asiakassuhteen ehdoton bonus on luottamus.
Asiakkaan ei tarvitse kantaa huolta. Asiat hoituvat.
Keväällä toteutetussa Telegraafin asiakastyytyväisyyskyselyssä
saimme parhaat arvosanat mm. asiantuntevuudesta, tuloksellisuudesta sekä
asiakkaan toimialan ymmärryksestä. Lähes jokainen asiakkaamme on valmis
suosittelemaan meitä. Olemme iloisia saamastamme positiivisesta palautteesta ja
myös pitkistä asiakassuhteistamme!
Terveisin,
Marja-Terttu
mt(at)telegraafi.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti