maanantai 11. elokuuta 2014

Tykkää ja voita -kisat siirtyvät historiaan

Facebook ilmoitti, että niin kutsutut Tykkää ja voita -kilpailut jäävät historiaan. Niin kutsutun "tykkäysportin" poistuminen tuo haasteita Facebookissa markkinoiville yrityksille. Muutoksen jälkeen sisällön merkityksellisyys seuraajille korostuu entisestään. Muutos astuu voimaan 5. marraskuuta.

Tykkäysportilla tarkoitetaan esimerkiksi brändin kilpailua, johon osallistuminen on edellyttänyt kyseisen brändin Facebook-sivun tykkäämisestä. Taktiikan avulla sivujen tykkääjämäärät ovat voineet nousta huimastikin. Nyt tehdyn muutoksen avulla Facebook haluaa varmistaa, että sivujen tykkääjät olisivat aidosti kiinnostuneita palveluista ja brändeistä.

Muutos on mielestäni hyvä. Se pakottaa meitä sisällöntuottajia miettimään entistä enemmän, minkälaisella sisällöllä saavutamme kohdeyleisömme eli palvelemme paremmin. Ei se tykkääjien määrä, vaan laatu.

Mitä mieltä sinä olet uudistuksesta?

Mari

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti