Lomalta palaamisen ensimmäiset päivät kuluvat
kiinniottamisessa. Selaan läpi heinäkuuta, uutiskirjeitä, sähköposteja ja
somekuulumisia. Samassa tilanteessa? Ainakin näistä innostuin ensimmäisenä
työpäivänä.
- Sosiaalinen media on noussut merkittäväksi musiikin kulutuskanavaksi, kertoo Teosto tiedotteessaan (16.7.). Kolmannes suomalaisista jakaa linkkejä musiikkikappaleisiin sosiaalisessa mediassa. Nuorista eli 15 - 25 -vuotiaista linkkejä jakaa lähes puolet.
- Facebookin uusi Save-toiminto mahdollistaa linkkien, paikkojen, musiikin, valokuvien ja videoiden tallentamisen. Viestisi ei siis enää katoa uutisvirrasta niin nopeasti, vaan hyvin kohdistettu sisältö elää käyttäjien keskuudessa pidempään.
- Uusi Facebook-sivu alkaa olla jo arkipäivää. Mutta tiesitkö, että muutosten myötä näet helposti myös sinua seuraavat sivut sekä kilpailijat? Katso SME:n vinkkilista, kohta 9.
- Facebook ja Twitter kehittävät kiivaasti someverkkokauppaa - Buy-painike on testivaiheessa.
- Twitter lanseerasi Tweet Dashbord-analyysityökalun kaikille mikroblogia käyttäville mainostajille. Mikroblogipalvelu lupaa, että kohdennetun tviittauksen avulla mainostaja saavuttaa jopa 30 prosenttia seuraajistaan ilmaiseksi.
- Tutkimuksen mukaan digitaalinen mainos houkuttaa, jos se liittyy johonkin käytännölliseen ja tärkeään tuotteeseen, kuten ruohonleikkuriin tai pesukoneeseen. Sen sijaan mielihyvään liittyvät mainokseteivät kiinnosta mobiilisurffaajia.
- Jaliksen MM-kisojen finaali rikki some-ennätyksiä: Facebookissa 88 miljoonaa käyttäjää tek pelin aikana 280 miljoonaa otteluun liittyvää tykkäystä, kommenttia tai postausta. Pelistä tviitattiin jopa 618 725 kertaa minuutissa. Luvut ovat hengästyttäviä.
Aurinkoista lomaltapaluuta
kaikille!
kaikille!
Mari
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti