keskiviikko 5. marraskuuta 2014

Lyhyt muistilista tapahtumien järjestämiseen

Pikkujoulukausi lähestyy ja yritysten kiireisin juhla-aika on käsillä. Meiltä Telegraafista löytyy asiantuntemusta erilaisten tapahtumien järjestämiseen.

Kokosin alle pienen muistilistan, jotka tapahtumajärjestäjän olisi hyvä muistaa. Tämä lista koskee lähinnä juhlia, avajaisia ja muita isoja tilaisuuksia, joihin usein kutsutaan myös organisaation ulkopuolisia vieraita.

  1. Kutsu: kenelle, millainen, missä aikataulussa, miten (postilla vai sähköisesti), kuka ottaa vastaan ilmoittautumiset, voisiko apuna käyttää jotain järjestelmää, mistä saa kutsuttavien osoitteet ja mihin mennessä pitää ilmoittautua, kuka toimii kutsujana?
  2. Tila: millainen tila sopii juhlaan, kuka kilpailuttaa tilojen hinnat ja palvelut, saako tilaan tuoda haluamansa pitopalvelun tai omat ruuat, miten tilaan pääsee (sijainti, parkkipaikat, kuljetus), kuinka paljon väkeä mahtuu tilaan, onko tilassa narikkapalvelu, millaiset ovat pöydät ja muut kalusteet, onko tilaa esiintymislavalle?
  3. Ohjelma: millainen ohjelma sopii kyseiseen juhlaan, mitä ohjelma maksaa, kuka sen voisi esittää, millainen tila esiintymisille pitää varata, mitä muuta ohjelmassa on, kuka toivottaa tervetulleeksi, onko juhlapuhetta, pitääkö kunniavieraat jotenkin huomioida?
  4. Pukeutuminen: millainen on juhlan pukukoodi, onko kyse rennosta tilaisuudesta vai iltapukujuhlasta, mitkä kaikki asiat vaikuttavat tilaisuuden juhlavuuteen? Näkyykö juhlavuus myös tilan koristeluissa?
  5. Materiaalit: millaiset kutsukortit, tarvitaanko ohjelmalehtiset, kuka suunnittelee, missä painatetaan?
Joskus aika ei riitä kaikkien asioiden ratkaisemiseen. Silloin voit pyytää apua meiltä. Autamme mielellämme!


Mukavaa juhlakautta!
Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti