torstai 12. marraskuuta 2015

Instagram-vinkkejä yritykselle

Kirjoitin jo aikasemmin Instagramista, ja nyt kerron muutamia vinkkejä sen tehokkaaseen yrityskäyttöön.

1. Kerro #tarina. Millainen yrityksenne on? Miten arvonne näkyvät arjessa? Miten yrityksen logo aikanaan syntyi?

2. Näytä #behindthescenes -materiaalia. Miten suosikkituote valmistetaan? Mitä toimistolla tapahtuu? Missä piipahditte vierailulla? Mitä mainoskuvauksissa tehdään?

3. Paljasta lanseerattava #uutuus tai esittele tulevia palveluita. Vilauta trendejä tai ideoita tulevaisuuden tuotteista.

4. Esittele #työntekijät ja anna yritykselle kasvot. Kerro työpäivästäsi. Ota Instagram mukaan toimiston lisäksi työmatkalle tai messuille. Vie Instagram myös markkinointiosaston ulkopuolelle.

5. Esittele merkittävä #tapahtuma tai julkaise kuvia tulevista ja menneistä tapahtumista. Luo tapahtumalle #hashtag ja haasta osallistujia kuvaamaan tapahtuman tunnelmia.

6. Järjestä #kilpailu ja ota seuraajat avuksesi sisällön luontiin. Rohkaise ja haasta heitä julkaisemaan tietyllä hashtagilla, jolloin näet yrityksesi tuotteita kuluttajien omassa arjessa.

Mainonta Instagramissa

Kun peruskikat on otettu haltuun, voi ottaa askeleen kohti Instagram-mainontaa. Erityisesti Suomessa asuvien 13–29 -vuotiaiden Instagramin käyttö on kasvanut merkittävästi viime vuosina (edbrand Suomi Oy:n & Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalvelujen tekemä tutkimus).

Instagram on nuorille loistava paikka löytää uusia tuotteita ja seurata yrityksiä. Mainostaja voi tuoda tuotteitaan esille esimerkiksi kohdennetulla mainonnalla ja houkutella käyttäjiä helposti omille nettisivuilleen. Instagram-mainonnasta kerron myöhemmin vielä lisää.


Terveisin,
Essi
essi.rantanen@telegraafi.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti