tiistai 10. marraskuuta 2015

Yritysilme luo pohjan brändin rakentamiselle

Graafisen suunnittelijan työssä ei kahta samanlaista työpäivää ole. Työn parhaita puolia ovat monipuolisuus, vaihtelevuus ja se, kun pääsee tekemään yhteistyötä erilaisten yritysten kanssa. Asiakasyrityksen kattava graafinen ohjeisto sekä selkeät suuntaviivat, kuten huolella pohdittu viestintästrategia, auttavat suunnittelijaa pääsemään sisälle yrityksen visuaaliseen viestinnän ja markkinoinnin maailmaan sekä toteuttamaan yritykselle ominaista viestintää.

Johdonmukaisesti kohti tunnistettavaa yritysilmettä

Markkinointiviestinnän keinoista etenkin mainontaa suunnitellaan paljon ja mietitään, millä tavoin ja minkä median avulla tavoitteeseen päästään. Yhtenäinen yritysilme ja johdonmukainen toiminta edistävät halutun mielikuvan syntymistä asiakkaan mielessä. Tunnistettavuus on tässä kaiken A ja O. Jos viestien visuaalinen (ja verbaalinen) linja muuttuu usein, muuttuu myös mielikuva yrityksestä sekavaksi, eikä haluttua muistijälkeä synny. Myös toistojen merkitys valituissa medioissa on nykypäivän mainosviidakossa hyvin suuri.

Graafinen ohjeisto auttaa

Tärkeää olisi pohtia, millä tavoin asiakas erottaa mainosviestimme. Jotta tässä onnistutaan, viestien tulisi olla erottuvia, tehokkaita, näkyviä ja yrityskuvaa korostavia. Suunnitelmallinen toiminta ja huolella mietityt strategiset linjaukset – graafinen ohjeisto mukaan lukien – pitävät yrityksen lähettämät viestit yhdenmukaisina ja näin ollen luovat pohjan menestyksekkäälle brändin luomiselle.

Onko sinun yrityksesi graafinen ohjeisto ajan tasalla?

Terveisin,
Henna
henna.salonen@telegraafi.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti